Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Cestování v Anglii – hlavně nebrat dálnice

Kdo si myslí, že jezdit po naší D1 je za trest, ať si to zkusí po anglických dálnicích. Vyjet na jejich M6 nedoporučuji bez dostatečné zásoby svaté trpělivosti a optimismu. Obojí mě chvílemi při mé letošní cestě opouštělo.

Začalo to celkem nevinně, jako vždycky dobrým nápadem. Mým.

Do Birminghamu se letadlem dá v létě dostat jedině oklikou, s přestupem a za cenu kolem 20 tisíc – na to jsem přeci jenom trošku šetřílek. Nejblíž je na jihu menší letiště Bristol, na severu velké u Manchesteru. Letiště Bristol máme vyzkoušené, ale odlet v poledne se mi tentokrát moc nehodil.

Na Bristol vede M5, ta vypadá obvykle takhle:

Že to může být nahoru do Manchesteru po M6 ještě horší, mě ani ve snu nenapadlo. Bylo.

Na první pohled se ale zdálo, že není špatný nápad přiletět do Bristolu, to je odpolední let, a vrátit se večerním letem z Manchesteru. Z Birminghamu jezdí vlaky i autobusy až na letiště Manchester, ceny jízdenek celkem v pohodě, dcerunka Verunka ušetří cestu se mnou 80 mil tam a dalších 80 zpátky, nenašly jsme žádné proti.

Cestou pro mne do Bristolu mi Verča volala, že se zdrží, protože je někde na dálnici bouračka. Nevadí, počkám. U kafe jsem si libovala, jak jsem to dobře vymyslela, aby chudák dítě nemuselo za týden na tuhle šílenou dálnici znovu.

Dovolenou jsme si spolu a s koníkama  krásně užily. v Anglii bylo letos na přelomu července a srpna léto, právě ten náš týden. Trochu odpočívání, trochu holčičího povídání, průzkum výprodejových krámků.  Další drezurní finále a další Verčina trofej.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ale každá dovolená končí, nastal čas návratu do reality všedních dnů.

V Birmingamu je autobusové i vlakové nádraží v centru města. Dojet tam jsme s Verčiným autíčkem a navigací zvládly v pohodě, přežily i mírně šílené parkoviště.

Na autobusáku byly včas a v dobré náladě. Pravda, moje hodná dcera trošku trpěla výčitkami svědomí, že mě opustí u autobusu a neposadí svoji starou matku přímo do letadla. Trošku ji uklidnilo, že nejedu vlakem, to bych musela přestupovat. Autobus jede přímo, to se nedá nezvládnout.

Pak to začalo být špatně. Čas odjezdu se blížil, autobus nikde. Na informacích sdělení, že je na dálnici havárka a přijede pozdě, nejméně o 45 minut. Ale moji jízdenku ochotně změnili na jiný spoj, co vyjížděl přímo z Birminghamu, já se nalodila, zamávala a autobus vyjel směr Manchester. Na M6. Tam se zastavil. V neskutečném dopravním kolapsu popojížděl šnečím tempem. Třeba se to rozjede, až budeme kousek za městem, chlácholila jsem zárodek paniky líhnoucí se mi někde v koutku mysli. Nikde žádný karambol, žádná stavba, dopravní omezení, to přeci není možné, že se dálnice jen tak zastaví.

Asi jo. Pravý anglický traffic jam nemá zjevnou příčinu.

Šofér neztrácel humor. Chvílemi navrhoval, jestli nechceme jít pěšky, že to bude rychlejší, průběžně komentoval okolní provoz, povídal si s cestujícími, co mu rozuměli. Já se svojí ne úplně dobrou angličtinou radši mlčela.

Po dvou hodinách plížení, když jsme pořád trčeli tak ve třetině cesty, ho dobrá nálada začínala opouštět. Věděl, že moje éro letí nejdřív a prohlásil, že mi asi uletí a že jsem měla jet vlakem.

To už jsem pochopila i bez něj. Pomalu mi docházelo, že jsem v průšvihu: za 2 hodiny mi zavřou odbavení, touhle rychlostí se to stihnout zkrátka nedá. Na letišti jsem měla být už teď. Na letišti, které jsem navíc nikdy neviděla jinak, než na googlové mapě.

Chlapi se ale neradi vzdávají. Po další hodině utrpení se dálnice začala pomalu hýbat. Asi toho už měla taky dost. Šofér mrknul na hodinky a nastavil režim: uvidíme, kdo z koho. S přesností profesionálního kaskadéra tu bednu nacpal do každé vzniklé skulinky a získával drahocenné vteřiny. Stihnul to, u letiště zastavil na poslední chvíli, bez dalšího zdržování vyházel kufry ostatních cestujících (můj byl až vzadu) a popřál mi hodně štěstí. Díky.

Po čtyřech hodinách strávených v autobusu jsem stála v neznámé letištní hale, bylo mi horko, příšerně se mi chtělo čůrat, měla jsem žízeň a čtvrt hodiny na to, dostat se ke správné přepážce k odbavení. A neměla sebemenší tušení kudy kam. Na mrňavé informační tabuli jsem rozluštila jediný let do Prahy z terminálu 3 a vsadila všechno na jednu kartu - že je to ten můj. Cesta doslova přes hory a doly, podle informačních šipek a rad každého, koho jsem potkala, po schodech nahoru, přes halu, výtahem dolu, další hala, ven z budovy, chodník, průchod, dovnitř druhé budovy, další hala, schody nahoru, pasová kontrola, přes halu…celou dobu v duchu děkuju kamarádce za dárek k narozeninám v podobě značkového kufru, co má kolečka jako závodní auto a dá se s ním v pohodě běžet. I přes celé letiště.

Slečna u přepážky, před kterou úplně vyřízená brzdím v okamžiku, kdy už skládá papíry a balí, na mě koukne a praví: jdete pozdě, musíte si pospíšit. To by mě nenapadlo, co asi tak dělám?  Hlavně, že mě nahlásila k odletu, konečně jsem zachráněná. Můžu na záchod. Než vyhodím zbytek životu nebezpečné coly před bezpečnostní kontrolou, můžu se ještě napít (to jsem si před návštěvou toalety netroufla). Pak už se jenom zout a projít rentgenem a pohodlně se usadit v letadle. Za další dvě hodinky jsem doma, hurá!

Nejlepší muž mého života mě na Ruzyni vítá slovy: seš cvok, jednou ti to už opravdu uletí :)

Autor: Božena Hnízdilová | čtvrtek 1.9.2011 16:48 | karma článku: 22,81 | přečteno: 5983x
  • Další články autora

Božena Hnízdilová

Změna času? pěkná p... hloupost

Mně osobně je změna času šumák, ať vstanu kdy chci, probouzím se stejně až kolem deváté...

27.3.2015 v 22:42 | Karma: 28,39 | Přečteno: 925x | Diskuse| Ostatní

Božena Hnízdilová

Voda v anglickém Worcesteru

Ne že by záplavy v Anglii byly něco zas až tak moc vyjímečného. Tedy aspoň v hrabství Worcestershire, kam se občas podívám. Ale aby trvaly několik měsíců, to nepamatuju.

20.2.2014 v 19:32 | Karma: 13,74 | Přečteno: 504x | Diskuse| Fotoblogy

Božena Hnízdilová

O hodném jabloneckém řidiči pluhu

Sníh padá a padá a padá ...a my, protože nejsme v Anglii, kde počkají, až roztaje, se snažíme ho přeprat. Podle toho, jestli máme lopatu, nebo Tatru s šípákem, nám to jde hůř, nebo lépe. Já mám tu lopatu.

17.2.2012 v 20:54 | Karma: 16,19 | Přečteno: 2084x | Diskuse| Liberec

Božena Hnízdilová

Doba ledová je doba ledová

V posledních dnech jsem pečlivým testováním dospěla k jednoznačnému závěru: Přesun z místa na místo je jistější na čtyřech kolech, než na dvou nohách. Tedy aspoň u nás, na drsném severu, v podhůří Jizerek.

2.2.2012 v 21:49 | Karma: 11,60 | Přečteno: 1808x | Diskuse| Liberec

Božena Hnízdilová

Co schovává dámská kabelka – jen pro odvážné

Tuším, že mezi námi děvčaty existují i takové, které mají kabelku jen jako modní doplněk. Pro většinu z nás je to ale zavazadlo obsahující vše nutné k přežití mimo domov. Přerovnat obsah do jiného, stylově v ten den vhodnějšího modelu, je pro nás těžké trauma.

21.9.2011 v 21:02 | Karma: 18,31 | Přečteno: 2140x | Diskuse| Ona

Božena Hnízdilová

Koně a ostatní domácí mazlíčci

Že koně nejsou domácí mazlíčci? To záleží jen na úhlu pohledu. Jako ostatně všechno na světě.

28.3.2011 v 21:32 | Karma: 18,98 | Přečteno: 2381x | Diskuse| Fotoblogy

Božena Hnízdilová

Kdo se bojí, nesmí do sněhu

To je heslo dnešního dne u nás, na severu Čech. Chumelí se, chumelí, padá snížek bílý. A řidiči svorně čím dál tím víc nenávidí zimu.

15.12.2010 v 19:26 | Karma: 33,74 | Přečteno: 6535x | Diskuse| Liberec

Božena Hnízdilová

Fotoblog: Pomíjivá krása motýlích křídel

V sychravém podzimním počasí je setkání s motýly příslibem jarního sluníčka. Kde by se vzal v říjnu motýl? Vím o jednom místě, nachází se ve skleníku Butterfly Farm, v anglickém Stradford upon Avon. Trošku z ruky, pravda, tak aspoň pár obrázků...

7.10.2010 v 16:51 | Karma: 31,16 | Přečteno: 5400x | Diskuse| Fotoblogy

Božena Hnízdilová

Taky trpíte arachnofobií?

Tak to si umíte představit, jak jsem se dneska po ránu „radovala“ z pavouka, co se rozhodnul špacírovat po mém volantu. Za jízdy, jak jinak.

30.8.2010 v 15:31 | Karma: 20,02 | Přečteno: 2627x | Diskuse| Ona

Božena Hnízdilová

Spillers Trailblazers Championship Finals 2010

Letos to vyšlo, VYHRÁLI JSME !!! Tedy dcerunka Verunka a kůň Luca, abych byla přesná. Společně jsou šampioni ve své kategorii i celkově ze všech tří dospěláckých, v letošním ročníku Mistrovství Anglie amatérských drezurních jezdců.

27.8.2010 v 18:16 | Karma: 11,03 | Přečteno: 2762x | Diskuse| Sport

Božena Hnízdilová

Rajčata jsou úplně pitomá zelenina

Zná někdo z vás přijatelný způsob, jak sníst rajské jablíčko bezpečným způsobem? Tím myslím nepokecat sebe a všechno kolem....

24.6.2010 v 20:35 | Karma: 17,46 | Přečteno: 2836x | Diskuse| Ostatní

Božena Hnízdilová

Co všechno dokáže přežít počítač

Mám doma notebook. Mám doma kytky. Bylo jen otázkou času, kdy se tyto dva diametrálně odlišné světy střetnou.

7.5.2010 v 22:11 | Karma: 14,09 | Přečteno: 2459x | Diskuse| Ostatní

Božena Hnízdilová

PC nebo chlap - najdi pět rozdílů

S počítači je to jako s chlapy - bez nich se člověk těžko obejde, ale naučit se s nimi žít vyžaduje neskutečnou trpělivost.

19.2.2010 v 23:55 | Karma: 37,55 | Přečteno: 8478x | Diskuse| Ostatní

Božena Hnízdilová

Nemám ráda zimu. Už aby bylo jaro. Aspoň.

Novinové zprávy otočily o 180 stupňů, místo globálního oteplování nás prý čeká pár studených let. Což mě vůbec netěší, jsouc tvor zatvrzele teplomilný.

14.2.2010 v 20:24 | Karma: 15,73 | Přečteno: 2689x | Diskuse| Osobní

Božena Hnízdilová

O dvou lidech na jednom světě

Proč máme rádi příběhy? Přeci proto, abychom se nechali unést z reality do jiných světů, ve kterých nemusíme řešit svoje vlastní starosti. A abychom mohli nahlédnout do cizích životů, do cizích oken, ložnic, obýváků, kuchyní.

5.2.2010 v 19:52 | Karma: 9,62 | Přečteno: 2328x | Diskuse| Kultura

Božena Hnízdilová

Nejhorší vánoční mužská vlastnost

Za jednu z nejhorších mužských vlastností považuji užírání čerstvě upečeného vánočního cukroví. Když o tom tak přemýšlím, možná je horší uždibování těsta a ublizování krémů a polev v kterékoliv fázi zpracování.

23.12.2009 v 12:25 | Karma: 41,95 | Přečteno: 10616x | Diskuse| Ostatní

Božena Hnízdilová

Auta mého života – BOAS

Neboli Branně Orientační Automobilové Soutěže. V 80. - 90. letech legální způsob, jak se dospělí, seriózní lidé mohli vyblbnout jako malí.

11.11.2009 v 20:17 | Karma: 21,97 | Přečteno: 6506x | Diskuse| Ostatní

Božena Hnízdilová

Opatrný náhled do mužské duše

Opatrnost je na místě, v minovém poli se člověk musí pohybovat s nejvyšší obezřetností. Jedno šlápnutí vedle a - PRÁSK - je průšvih.

2.11.2009 v 21:27 | Karma: 24,14 | Přečteno: 3365x | Diskuse| Ostatní

Božena Hnízdilová

Včera jsme se zachumelili - dneska to není o moc lepší

Moje autíčko už dostalo zimní boty, já je měla připravené, tak jsme dnes spolu statečně vyrazili do terénu....

16.10.2009 v 20:54 | Karma: 26,95 | Přečteno: 5500x | Diskuse| Cestování

Božena Hnízdilová

Dneska jsme se zachumelili

Jo, i v Libereckém kraji je kalamita. Moje autíčko už si stěžovalo včera večer, že na letních pneumatikách se domů dostaneme jen stěží.

15.10.2009 v 12:27 | Karma: 14,14 | Přečteno: 3247x | Diskuse| Ostatní
  • Počet článků 54
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3379x
Jen si občas nemám s kým povídat....

Seznam rubrik

Oblíbené knihy