Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PM

PRTULIK

19. 2. 2009 14:40
Slzy

;-(;-(;-( tak tenhle příběh, poslední věta mě uplně dostala....přeji mnoho dobrého. Vaše babička byla obdivuhodná žena!!!!!

0 0
možnosti
BH

Klingerová

19. 2. 2009 16:04
Re: Slzy

Díky, babi byla úžasná, hlavně tím, že nezahořkla, nestěžovala si. Jen občas byla smutná....

0 0
možnosti
JM

Hucul

13. 2. 2009 11:08
Smutny pribeh.

Tolik nestesti proti jedne nezlomne dame... Dekuji za to vypraveni. A uprimnou soustrast, asi to musela byt super babicka.

0 0
možnosti
BH

Klingerová

13. 2. 2009 11:14
Re: Smutny pribeh.

díky, to byla....

0 0
možnosti
MS

rebbe

13. 2. 2009 10:01
Tančící dům i blob jsou designy, ne architektura

na místě tančícího domu bývala klasická stavba s typickou výzdobou 90. let 19. století (neoklasicismus) a rozhodně by v tom ensemblu domů na nábřeží výborně zapadla. Tančící dům tu řadu velmi narušuje, působí neorganicky.

Na Letné by blob byl také necitlivým zásahem, zabral by příliš mnoho plochy s malým využitím k vlastnímu účelu. I když od řeky to místo není vidět, pohled od Letné k hradu by byl silně narušen. Proto je možné, aby si spolek zájemců ten blob postavil, ale prosím, ne na tak exponovaném místě. V Břevnově na Ladronce nebo podobném areálu by nevadil.

0 0
možnosti
K

Kecaj

13. 2. 2009 10:18
Re: Tančící dům i blob jsou designy, ne architektura

R^

0 0
možnosti
D

doktor_bota_2

13. 2. 2009 9:15
Díky.

;-(

0 0
možnosti
BS

Brambach

13. 2. 2009 7:52
;-(

Mně se tančící dům líbí... Paní je mi líto, prožila si toho chudák až moc, aby to mohl zvládnout jeden člověk... Ale nedá se přece říct, že něco tančí na hrobě jejích dětí... Je to jenom barák... To už by mi přišlo horší, kdyby tam stálo Tesco, tohle je prostě jen moderní architektura. Nikdo neměl v úmyslu špinit památku lidí, co tam zabila bomba...

0 0
možnosti
JH

Kubulinek

16. 2. 2009 1:38
Re: ;-(

Souhlasím, na místě bývalých pohřebišť někde stojí celá sídliště a pochybuji, že architekt stavěl ten dům jako výsměch komukoliv. Ta stavba prostě provokuje polovinu naší zkostnatělé společnosti jenom tím, že je jiná, lidé jsou ještě asi zvyklí na starší časy, kdy být jiný nebylo zrovna dobré...

0 0
možnosti
XX

xaeris

13. 2. 2009 7:26
Češi, klobouk dolů

Hluiboká úcta, važená paní, že nám dokážete připomenout i české lidi, kteří bez nejmenší podpory či snad projevu úcty státu si prožili svoje peklo v našem poválečném "civilizačním ráji".Něco podobného se stalo v Mladé Boleslavi ve vile poblíž Pirkova sanatoria, kd při náletu Amíků  vyběhla celá česká rodina na zahradu a zdravila je, načež po shození bomby přežila jen paní sama, muž a tři děti (kluci), to odnesli............

0 0
možnosti
F

filnorm

13. 2. 2009 15:13
Re: Češi, klobouk dolů

Nemáte pravdu, Mladou Boleslav bombardovali Rusové, a to 9. května 1945!

0 0
možnosti
GH

gjholy@gmail.com

13. 2. 2009 3:34
Dekuji za zajimavy clanek

Dnes rano me padnul tento blog do oka, ale z nejakych duvodu jsem se nemohl na nej dostat, tak jsem to zkusil ted vecer znovu a mel jsem moznost si to precist. Je to velice smutne a zajimave. Zajimalo by me jake jine budovy v Praze byly tehdy zasazene (patri mezi ne i radnice na Staromestskem namesti ?). Je zajimave ze dodnes se presne nevi proc US bombardery to udelaly (ale neni to prvne v historii co se to stalo, viz "friendly fire" pred nekolika lety v Afghanistan kdy omylem bombardovaly kanadske vojaky). Dnes jsem si precetl vetsinu blogs od pani Klingerove a libi se mi jeji styl a vyzkum vsech faktu. Znovu ji chci podekovat za tento clanek a doufam ze napise mnoho dalsich. Mel jsem dnes trochu potiz se registrovat, ale nakonec jsem se tim prokousal. Doporucoval bych aby treba byl dalsi bod pod "Jak pracovat s blogem" zvany "Jak se registrovat jako diskuter" .R^

0 0
možnosti
F

filnorm

13. 2. 2009 15:14
Re: Dekuji za zajimavy clanek

Dovolím si připomenout svůj příspěvek na toto téma - http://vojtasek.blog.idnes.cz/c/69787/Jak-to-bylo-s-naletem-na-Prahu-14-unora-1945.html

Staroměstká radnice byla poškozena až za povstání.

0 0
možnosti
KH

:sham:

12. 2. 2009 23:32
příliš patetické

pohnutých osudů z dob války by se dalo napočítat na stovky a tisíce. odpůrců moderní architektury by bylo asi tak na stejný počet. přijde mi ovšem přehnané tvrdit, že stavbou tohoto domu někomu šlapeme po památce, just jen proto, že se nám nelíbí, jak dům vypadá. desítky obcí a měst vyrostly na místech, která byla pro naše předky svatá a nedotknutelná, a přijde mi nemyslitelné, že bych se tu nad tím měla pozastavovat a nadávat, jak si to jen mohli ti zlí osadníci dovolit a postavit si svoje domečky tam, kde dřív v klidu odpočívali mí předci.

samozřejmě, když se mluví o konkrétním jednom osudu a hlavní postavě dáme i jméno, hned je nám příběh bližší. ale v důsledku je to totéž. něco zaniklo a něco jiného na prázdném místě vzniká, krok kupředu, možná trochu do neznáma. ale jedině tak se můžeme někam posunout a nezůstat trčet v typické české zapšklosti  a zkostnatělé tradici.

0 0
možnosti
JM

bonzai

13. 2. 2009 9:04
Re: příliš patetické

No neviem, ja viem pochopit co autorka mysli a ked tak nad tym rozmyslam tak s dotycnou pani musim suhlasit, ak si clovek predstavi ze kedykolvek narazi niekde v novinach ci mediach na vyraz "Tančíci Dům", hned si spomenie na najbolestivejsi den zivota, to je smutne...Aj s ohladom na mrtvych by sa na mieste takychto nestasti a tragedii mali stavat ine typy budov, ak uz nie rovno pamatniky...A kazdopadne by sa nemali pomenovavat "Tančíci Dům" a to mi pritom ta stavba ako taka nikdy nijak zvlast nevadila...Inak za samotny clanok jeho autorke samozrejme velka pochvala aj ked je to zial velmi smutny pribeh...

0 0
možnosti
FE

felia

12. 2. 2009 22:46
Ten tančící barák se mi nelíbí

Mám rád obrazy. Některé se mi líbí. Moc. Jiné, od týchž malířů zase ne. Na nehezkých obrazech je pěkné to, že na ně nemusím koukat. Architektura je něco jiného. Proč musím koukat na tančící barák, který ve mně vzbuzuje dávení. Proč musím koukat na vilu Tugendhadt, která se mi rovněž nelíbí. Blob překonal všechno. Zdají se mi o něm děsivé sny. Prostě architektura je věcí naprosto každého. Stejným dílem. Těch, které zveme umělci, i jiných. Třeba bezdomovců. I oni mají nárok na klidný spánek.

0 0
možnosti
JH

Kubulinek

13. 2. 2009 1:44
Re: Ten tančící barák se mi nelíbí

Estetické vnímání je individuální záležitostí každého z nás. Ti tolerantnější a otevřenější z nás se snaží to, co se jim nelíbí, pochopit, nebo alespoň odůvodnit, proč se jim to nelíbí. S architekturou to budete mít asi vždy těžké, stát tu prostě musí a bude. Že se Vám něco nelíbí, na tom nic nezmění. Neexistuje univerzální umění, které se líbí všem. Ve Francii lidé protestovali proti Eiffelově věži, proti Centre G. Pompidou nebo proti vstupu s pyramidou do Louvre. Dnes jsou všechny tyto stavby kulturními symboly jejich země a jsou na ně hrdí. Že se u nás staví Tesco uprostřed města, krajinu hyzdí satelitní vesničky plné podnikatelského baroka a fasády historických budov překrývají reklamy na T-mobile, nikomu nevadí. Ale když má u nás vzniknout originální, unikátní stavba, kterou bychom mohli dokázat světu, že nejsme zas tak malí, to se hned objeví milion "architektů", kteří ji bezmyšlenkovitě odsoudí. Někdy mám pocit, že lidé u nás chtějí žít 100 let zpět a stavět v roce 2009 secesi..

0 0
možnosti
HD

Huffnaggelův duch

12. 2. 2009 22:23
To je neskutečně smutný osud. Chudák ženská.

0 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS