Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Opatrný náhled do mužské duše

Opatrnost je na místě, v minovém poli se člověk musí pohybovat s nejvyšší obezřetností. Jedno šlápnutí vedle a - PRÁSK - je průšvih.
  • 1. Mužská duše je zvídavá:

V obchoďáku docházíme k regálu s omáčkami, dipy a dresinky. Nejlepší muž mého života hledí na barevné skleničky a vznáší otázku: „Co to je? K čemu to je?" Poctivě se snažím přečíst několik etiket a podat žádané info, vzápětí ale zjišťuji, že mluvím do prázdna. ON je už dávno na druhém konci uličky. Jen se přiblížím, slyším známé naštvané „Co tam takovou dobu zase děláš?" „No, chtěl jsi přeci vědet...."

Nepřekonatelná mužská logika mi objasňuje: „Když se na něco ptám, to ještě neznamená, že to chci vědět!". Další dva regály se jen snažím nadechnout a nezabít ho rovnou.

  • 2. Mužská duše je podezřívavá:

Trošku odfláknu večeři (koupené čevabčiči z polotovarů), tak to aspoň vylepšuju vzhledově a rovnám na talíř úhledně oblohu z okurčiček, minikukuřic, hrášku, kečupu, .... Později se nezištně dělím o zmrzlinu, co byla zapomenutá v mrazáku.

ON se spokojeně nakrmí a prohlásí: „Co's provedla, že se tak snažíš?" Snažím se - nevyloupat mu oči zmrzlinovou lžičkou teď hned.

  • 3. Mužská duše je bezelstná:

„Miláčku, pojď se se mnou podívat, jestli náááhodou nemají nějaké šikovné sandálky na léto", testuju náladu nejlepšího muže mého života. Nálada ujde, zkouším si perfektní botičky s nechutnou cenovkou. „No jo, tak si je vezmi", překypuje velkorysostí ON.

Blaženě kráčím s krabicí v igelitce, zatímco ON medituje: „Teda, to jsi měla kliku, že ti byly hned ty první sandály, co sis vyzkoušela, a jsou hezké". Kdyby tušil, že už měsíc trpím jak zvíře strachy, že mi je prodají, než se mi podaří ho do obchodu vylákat... Tak radši jen pusu a úsměv

  • 4. Mužská duše je hravá:

Mám narozeniny. Kulaté. Po celé chodbě a schodama nahoru jsou nalepené směrovky s tou hnusnou číslovkou, abych trefila k dortu a darům. Jak se blížím k cíli, ovane mě závan horkého vzduchu.

Koho jiného, než chlapa, by napadlo koupit několik balíčků svíček, z dortu udělat dikobraza a nakonec všechny svíčky zapálit - nedbajíce požárních předpisů. Tohle bylo na pusu, ne na zabití.

  • 5. Mužská duše je škodolibá:

Dovolená. Jedeme zpátky z pláže, čas právě k večeři. Dlouhá rovná silnice z kopce, před námi "melounové" auto. ON (na sedadle spolujezdce): „No jóóó, to zase za ním pojedeme hodinu..." Pro klid v rodině předjíždím. Dvojitá plná čára, čtyřicítka a dole - policie s radarem a dalekohledem.

Moje životní opora nemá nic lepšího na práci, než si z povzdálí začít natáčet, jak mi vypisují pokutový blok, a chechtat se. Jediné, co mě napadá - uškrtit plážovým ručníkem

  • 6. Mužská duše je ješitná:

Přicházím na návštěvu k tátovi. Je naštvaný, tichá domácnost tentokrát úplně vážně. „Co se stalo?" zjišťuju opatrně. Trošku se pohádali. „Ta potvora (jeho družka) mi řekla, že jsem nikdy za nic nestál v posteli, to přeci není pravda!"

Za víc než 20 let v jejich domácnosti bylo neshod hromada, tentokrát mi ale smíchem tečou slzy, babi zabodovala. „Proč mi to dělá?" ptá se můj uražený rodič - no, proč ne, když TAHLE hláška funguje naprosto spolehlivě na každého chlapa, i když je mu už dávno přes 80.

  • 7. Mužská duše je galantní:

Za našich mladých let nás základy společenského chování učili v tanečních. Do dneška bezelstně předpokládám, že do dveří vcházím první já, pokud se v nich potkám s gentlemanem. Většinou to funguje, jen když se přiřítí některý z mladičkých kolegů, postižený americkým přístupem k etiketě, máme natlučené nosy oba.

Když ho nezabili doma, tak já to asi nezachráním, třeba mu to časem dojde. Nebo mě....

 

Na ledničce máme už léta nápis:

„Nemusíš mi rozumět, stačí, když mě budeš milovat" Kdykoliv začínám brát život moc vážně, jdu si ho přečíst. Naštěstí je univerzální, pro oba.

Autor: Božena Hnízdilová | pondělí 2.11.2009 21:27 | karma článku: 24,14 | přečteno: 3365x
  • Další články autora

Božena Hnízdilová

Změna času? pěkná p... hloupost

Mně osobně je změna času šumák, ať vstanu kdy chci, probouzím se stejně až kolem deváté...

27.3.2015 v 22:42 | Karma: 28,39 | Přečteno: 925x | Diskuse| Ostatní

Božena Hnízdilová

Voda v anglickém Worcesteru

Ne že by záplavy v Anglii byly něco zas až tak moc vyjímečného. Tedy aspoň v hrabství Worcestershire, kam se občas podívám. Ale aby trvaly několik měsíců, to nepamatuju.

20.2.2014 v 19:32 | Karma: 13,74 | Přečteno: 504x | Diskuse| Fotoblogy

Božena Hnízdilová

O hodném jabloneckém řidiči pluhu

Sníh padá a padá a padá ...a my, protože nejsme v Anglii, kde počkají, až roztaje, se snažíme ho přeprat. Podle toho, jestli máme lopatu, nebo Tatru s šípákem, nám to jde hůř, nebo lépe. Já mám tu lopatu.

17.2.2012 v 20:54 | Karma: 16,19 | Přečteno: 2084x | Diskuse| Liberec

Božena Hnízdilová

Doba ledová je doba ledová

V posledních dnech jsem pečlivým testováním dospěla k jednoznačnému závěru: Přesun z místa na místo je jistější na čtyřech kolech, než na dvou nohách. Tedy aspoň u nás, na drsném severu, v podhůří Jizerek.

2.2.2012 v 21:49 | Karma: 11,60 | Přečteno: 1808x | Diskuse| Liberec

Božena Hnízdilová

Co schovává dámská kabelka – jen pro odvážné

Tuším, že mezi námi děvčaty existují i takové, které mají kabelku jen jako modní doplněk. Pro většinu z nás je to ale zavazadlo obsahující vše nutné k přežití mimo domov. Přerovnat obsah do jiného, stylově v ten den vhodnějšího modelu, je pro nás těžké trauma.

21.9.2011 v 21:02 | Karma: 18,31 | Přečteno: 2140x | Diskuse| Ona

Božena Hnízdilová

Cestování v Anglii – hlavně nebrat dálnice

Kdo si myslí, že jezdit po naší D1 je za trest, ať si to zkusí po anglických dálnicích. Vyjet na jejich M6 nedoporučuji bez dostatečné zásoby svaté trpělivosti a optimismu. Obojí mě chvílemi při mé letošní cestě opouštělo.

1.9.2011 v 16:48 | Karma: 22,81 | Přečteno: 5983x | Diskuse| Cestování

Božena Hnízdilová

Koně a ostatní domácí mazlíčci

Že koně nejsou domácí mazlíčci? To záleží jen na úhlu pohledu. Jako ostatně všechno na světě.

28.3.2011 v 21:32 | Karma: 18,98 | Přečteno: 2381x | Diskuse| Fotoblogy

Božena Hnízdilová

Kdo se bojí, nesmí do sněhu

To je heslo dnešního dne u nás, na severu Čech. Chumelí se, chumelí, padá snížek bílý. A řidiči svorně čím dál tím víc nenávidí zimu.

15.12.2010 v 19:26 | Karma: 33,74 | Přečteno: 6535x | Diskuse| Liberec

Božena Hnízdilová

Fotoblog: Pomíjivá krása motýlích křídel

V sychravém podzimním počasí je setkání s motýly příslibem jarního sluníčka. Kde by se vzal v říjnu motýl? Vím o jednom místě, nachází se ve skleníku Butterfly Farm, v anglickém Stradford upon Avon. Trošku z ruky, pravda, tak aspoň pár obrázků...

7.10.2010 v 16:51 | Karma: 31,16 | Přečteno: 5400x | Diskuse| Fotoblogy

Božena Hnízdilová

Taky trpíte arachnofobií?

Tak to si umíte představit, jak jsem se dneska po ránu „radovala“ z pavouka, co se rozhodnul špacírovat po mém volantu. Za jízdy, jak jinak.

30.8.2010 v 15:31 | Karma: 20,02 | Přečteno: 2627x | Diskuse| Ona

Božena Hnízdilová

Spillers Trailblazers Championship Finals 2010

Letos to vyšlo, VYHRÁLI JSME !!! Tedy dcerunka Verunka a kůň Luca, abych byla přesná. Společně jsou šampioni ve své kategorii i celkově ze všech tří dospěláckých, v letošním ročníku Mistrovství Anglie amatérských drezurních jezdců.

27.8.2010 v 18:16 | Karma: 11,03 | Přečteno: 2762x | Diskuse| Sport

Božena Hnízdilová

Rajčata jsou úplně pitomá zelenina

Zná někdo z vás přijatelný způsob, jak sníst rajské jablíčko bezpečným způsobem? Tím myslím nepokecat sebe a všechno kolem....

24.6.2010 v 20:35 | Karma: 17,46 | Přečteno: 2836x | Diskuse| Ostatní

Božena Hnízdilová

Co všechno dokáže přežít počítač

Mám doma notebook. Mám doma kytky. Bylo jen otázkou času, kdy se tyto dva diametrálně odlišné světy střetnou.

7.5.2010 v 22:11 | Karma: 14,09 | Přečteno: 2459x | Diskuse| Ostatní

Božena Hnízdilová

PC nebo chlap - najdi pět rozdílů

S počítači je to jako s chlapy - bez nich se člověk těžko obejde, ale naučit se s nimi žít vyžaduje neskutečnou trpělivost.

19.2.2010 v 23:55 | Karma: 37,55 | Přečteno: 8478x | Diskuse| Ostatní

Božena Hnízdilová

Nemám ráda zimu. Už aby bylo jaro. Aspoň.

Novinové zprávy otočily o 180 stupňů, místo globálního oteplování nás prý čeká pár studených let. Což mě vůbec netěší, jsouc tvor zatvrzele teplomilný.

14.2.2010 v 20:24 | Karma: 15,73 | Přečteno: 2689x | Diskuse| Osobní

Božena Hnízdilová

O dvou lidech na jednom světě

Proč máme rádi příběhy? Přeci proto, abychom se nechali unést z reality do jiných světů, ve kterých nemusíme řešit svoje vlastní starosti. A abychom mohli nahlédnout do cizích životů, do cizích oken, ložnic, obýváků, kuchyní.

5.2.2010 v 19:52 | Karma: 9,62 | Přečteno: 2328x | Diskuse| Kultura

Božena Hnízdilová

Nejhorší vánoční mužská vlastnost

Za jednu z nejhorších mužských vlastností považuji užírání čerstvě upečeného vánočního cukroví. Když o tom tak přemýšlím, možná je horší uždibování těsta a ublizování krémů a polev v kterékoliv fázi zpracování.

23.12.2009 v 12:25 | Karma: 41,95 | Přečteno: 10616x | Diskuse| Ostatní

Božena Hnízdilová

Auta mého života – BOAS

Neboli Branně Orientační Automobilové Soutěže. V 80. - 90. letech legální způsob, jak se dospělí, seriózní lidé mohli vyblbnout jako malí.

11.11.2009 v 20:17 | Karma: 21,97 | Přečteno: 6506x | Diskuse| Ostatní

Božena Hnízdilová

Včera jsme se zachumelili - dneska to není o moc lepší

Moje autíčko už dostalo zimní boty, já je měla připravené, tak jsme dnes spolu statečně vyrazili do terénu....

16.10.2009 v 20:54 | Karma: 26,95 | Přečteno: 5500x | Diskuse| Cestování

Božena Hnízdilová

Dneska jsme se zachumelili

Jo, i v Libereckém kraji je kalamita. Moje autíčko už si stěžovalo včera večer, že na letních pneumatikách se domů dostaneme jen stěží.

15.10.2009 v 12:27 | Karma: 14,14 | Přečteno: 3247x | Diskuse| Ostatní
  • Počet článků 54
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3379x
Jen si občas nemám s kým povídat....

Seznam rubrik

Oblíbené knihy