Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Auta mého života – občas pěkné potvory

S většinou aut, která jsem v životě potkala, se mi podařilo skamarádit. Ale sem-tam se našla i škodolibá potvora, co mě neměla ráda.

Trvám na tom, že auto není jen obyčejná hromada plechu a plastů. Každé má svůj charakter a duši. Možná za to přesvědčení můžou moji rodiče - už jako mimino jsem místo ukolébavky poslouchala vrčení motoru.

Když jsem se narodila, táta měl práci v zahraničí a vrátil se až když mi byly 3 měsíce. Jezdil tenkrát „zajížděčky" s autobusem. Starý RTO měl motor vedle řidiče a na něm odkládací košík. Večer mě maminka nakrmila, zabalila do peřinky a položila do toho koše. Táta se vydal na noční trasu a vozil si mě - mimino sebou, aby si vynahradil ty zameškané měsíce. Prý to všechno fungovalo, spala jsem, dokud běžel motor. Když se za pár hodin vracel, nesměl motor vypnout dřív, než si mě maminka vyzvedla, jinak nastal řev J

Dneska by z toho pracovnice sociálky pravděpodobně dostaly infarkt J

Mám ráda motory. Benzín voní. Auto je kamarád. Většinou....

Jedno z aut, se kterými jsem měla co do činění, bylo staré Audi 100. Od první chvíle jsme si nepadli do oka - já ho měla za zbytečně velkou „bednu" a ono to poznalo. A škodilo. Dělalo mi naschvály odjakživa. Začalo to, když jsem byla vyslána pro zapalovací svíčky. Poté, co jsem se hrdě vrátila se čtyřmi kousky, chlapi si lehce ťukali na čelo a z pod kapoty Audiny se na mě pobaveně šklebil pětiválec! Ale i přesto jsem s ním občas někam musela jet a většinou to nedopadlo dobře.

Jedna cesta začala nešťastně už den předem. Chystala jsem se ke kamarádce, pár set kilometrů a rodinná rada rozhodla, že bude lepší, když nepojedu svým malým Golfem I. Uznala jsem, že velké auto je pro mě i děti bezpečnější, vzala Audinu a zamířila k benzínce. Nádrž to mělo přiměřenou spotřebě, tankovala jsem „plnou" a věděla, že to bude přes 40 litrů - nepamatuju přesně. Znáte to - stojíte u stojanu a začíná se o vás lehce pokoušet mdloba z naskakujících litrů a korun. A říkáte si - to snad není možné, ten benzín musí někde téct spodem ven. Pak mi to nedalo, nenápadně se sklonila a nahlídla pod auto.... V tom okamžiku moc nechybělo, abych tam upadla, na zemi se spokojeně zvětšovala benzínová louže.

První šok přešel, musela jsem honem najít díru - no, chybička se vloudila. Tohle auto mělo pod zadní sedačkou ještě jeden, servisní, uzávěr od nádrže. Ten nebyl pořádně dotažený. Jenže na to nikdo nepřišel, protože žádný blázen - mimo mě - netankoval plnou nádrž. Je fakt, že sedačka byla perfektně vyčištěná, ale přiznávám, že zapálit cigáro jsem si po cestě domů netroufla J

Jenže to byl teprve začátek. Druhý den jsem naložila holčičky a vyrazila směr Rozvadov. Už před Prahou začínal motor stávkovat, pocukávat. Zhoršovalo se to, až nakonec moje odhodlání vzalo za své a na Jižní spojce jsem to otočila zpátky domů. To už motor chcípal úplně a pravidelně. Chtělo to pár minut počkat, pak natočit a popojet. Intervaly se zkracovaly... těch asi 100km zpátky domů nám trvalo celé odpoledne. Hlavní bylo vždycky se dostat přes kopeček, pak setrvačností kam to šlo, počkat, nastartovat = x1000 J Doškubaly jsme se domů hladové, utahané, načichlé benzínem, ale ve zdraví. Nakonec se na výlet přece jenom podíval Golfíček.

Další pokus o smír s Audinou nastal jednoho krásného Silvestra. Dopoledne najednou zazvonil telefon, zoufale volal můj nejmladší bráška, že právě ukecal opušťák z vojny, ale nemá se jak dostat domů. Co mi zbývalo, než ho zachránit, vydala jsem se pár kilometrů za Hradec Králové. Naložila vojáčka i s kamarádem a rychle domů. To už se stmívalo. Kousek za Hradcem z ničeho nic zhasla světla, zkrátka najednou, bez varování, jedu do tmy. Zkoušeli jsme najít vadnou pojistku, rozmontovat přepínač - nic. Ono taky s pilníčkem na nehty se elektrika v autě spravuje ne úplně dobře, jiné nářadí nebylo J Sehnat na Silvestra navečer střízlivého automechanika, to je možná nápad na dobrou bojovku, v praxi neproveditelné. Začínalo přituhovat, na řadu přišlo nouzové řešení: ze všech světel fungovala jen světelná houkačka, tj. dálkové, když se podržela páčka přepínače. Že já jsem po pár kilometrech měla křeč v ruce, to bylo to nejmenší. Chudáci protijedoucí auta (moc jich naštěstí nebylo) nejdřív zuřivě mrkala, pak zastavovala. Jenže jsem si mohla vybrat - buď já, nebo oni. Já taky nic neviděla, když jsem ty 100-watové dálkovoé halogenky zhasla J To bylo dalších drsných 100 km domů s Audi.

Pak už jsem do toho auta sedla jen na kratší trasy a pravidelně se vracela s aspoň drobnou závadičkou (naprasklý výfuk, píchlé kolo, nefungující stěrače, .... A poslouchala vzteklé komentáře majitele - mého tehdejšího muže: „Doteď tomu nic nebylo! Co s tím autem sakra pořád děláš?????"

No nic, jenom jsme se neměli rádi J

Autor: Božena Hnízdilová | čtvrtek 26.2.2009 20:23 | karma článku: 16,78 | přečteno: 3655x
  • Další články autora

Božena Hnízdilová

Změna času? pěkná p... hloupost

Mně osobně je změna času šumák, ať vstanu kdy chci, probouzím se stejně až kolem deváté...

27.3.2015 v 22:42 | Karma: 28,39 | Přečteno: 925x | Diskuse| Ostatní

Božena Hnízdilová

Voda v anglickém Worcesteru

Ne že by záplavy v Anglii byly něco zas až tak moc vyjímečného. Tedy aspoň v hrabství Worcestershire, kam se občas podívám. Ale aby trvaly několik měsíců, to nepamatuju.

20.2.2014 v 19:32 | Karma: 13,74 | Přečteno: 504x | Diskuse| Fotoblogy

Božena Hnízdilová

O hodném jabloneckém řidiči pluhu

Sníh padá a padá a padá ...a my, protože nejsme v Anglii, kde počkají, až roztaje, se snažíme ho přeprat. Podle toho, jestli máme lopatu, nebo Tatru s šípákem, nám to jde hůř, nebo lépe. Já mám tu lopatu.

17.2.2012 v 20:54 | Karma: 16,19 | Přečteno: 2084x | Diskuse| Liberec

Božena Hnízdilová

Doba ledová je doba ledová

V posledních dnech jsem pečlivým testováním dospěla k jednoznačnému závěru: Přesun z místa na místo je jistější na čtyřech kolech, než na dvou nohách. Tedy aspoň u nás, na drsném severu, v podhůří Jizerek.

2.2.2012 v 21:49 | Karma: 11,60 | Přečteno: 1808x | Diskuse| Liberec

Božena Hnízdilová

Co schovává dámská kabelka – jen pro odvážné

Tuším, že mezi námi děvčaty existují i takové, které mají kabelku jen jako modní doplněk. Pro většinu z nás je to ale zavazadlo obsahující vše nutné k přežití mimo domov. Přerovnat obsah do jiného, stylově v ten den vhodnějšího modelu, je pro nás těžké trauma.

21.9.2011 v 21:02 | Karma: 18,31 | Přečteno: 2140x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Moskva se chlubí kořistí z Ukrajiny: Abramsy, Leopardy i českým BVP

1. května 2024  15:38

V Moskvě ve středu začala výstava západní vojenské techniky, kterou používá ukrajinská armáda a...

Demonstrace v Tbilisi pokračují. Premiér odvolal návštěvu Spojených států

3. května 2024  7:08

Gruzínská policie začala zatýkat demonstranty, kteří i ve čtvrtek pokračovali v metropoli Tbilisi v...

Izrael zasáhl budovu bezpečnostních sil v Damašku, osm vojáků utrpělo zranění

3. května 2024  6:43

Při izraelském vzdušném úderu byla ve čtvrtek večer zasažena budova syrských bezpečnostních sil na...

Záplavy na jihu Brazílie si vyžádaly desítky obětí, přehradám hrozí kolaps

3. května 2024  6:23

Rozsáhlé záplavy, které v těchto dnech sužují jih Brazílie, mají nejméně 29 obětí. Dalších 60 lidí...

Soud poslal na čtyři roky do vězení kapitána lodi, na které uhořelo 34 lidí

3. května 2024  6:14

Americký soud poslal na čtyři roky do vězení kapitána lodi, při jejímž požáru zahynulo v roce 2019...

Chcete, aby vaše děti měli v dospělosti bohatství? Přečtěte si, jak na to!
Chcete, aby vaše děti měli v dospělosti bohatství? Přečtěte si, jak na to!

Správné finanční návyky a dovednosti vznikají právě v dětství. Mnoho dětí je přijímá přirozeně od svých rodičů, kteří jsou pro děti velkým vzorem....

  • Počet článků 54
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3379x
Jen si občas nemám s kým povídat....

Seznam rubrik

Oblíbené knihy